V rámci Investice č. 2: Vybavení škol digitálními technologiemi z komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace z Národního plánu obnovy vynaložila škola finanční prostředky k dosažení cíle č. 172 zakoupením digitálních technologií a vybavení za účelem dálkového studia.
V rámci Investice č. 2: Vybavení škol digitálními technologiemi z komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace z Národního plánu obnovy vynaložila škola finanční prostředky:
- k dosažení cíle č. 173 zakoupením IT zařízení do školního fondu mobilních digitálních zařízení pro znevýhodněné žáky (prevence digitální propasti).
V rámci Investice č. 2: Vybavení škol digitálními technologiemi z komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace z Národního plánu obnovy vynaložila škola finanční prostředky:
- k dosažení cíle č. 173 zakoupením IT zařízení do školního fondu mobilních digitálních zařízení pro znevýhodněné žáky (prevence digitální propasti);
- k dosažení cíle č. 174 zakoupením digitálních technologií a vybavení na podporu digitální gramotnosti a zavedením nových vzdělávacích programů v oblasti IT.
V rámci Investice č. 2: Vybavení škol digitálními technologiemi z komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace z Národního plánu obnovy vynaložila škola finanční prostředky:
- k dosažení cíle č. 174 zakoupením digitálních technologií a vybavení na podporu digitální gramotnosti a zavedením nových vzdělávacích programů v oblasti IT.
Od roku 2020 probíhají na školách významné inovace ve vzdělávání v souvislosti s digitalizací, kterou nastartovalo uzavření škol v době opatření COVID-19. Školy již v roce 2020 obdržely finanční prostředky na technické vybavení pro realizaci distančního vzdělávání. Tato finanční intervence pokračovala v roce 2022 a pokračuje dosud s výhledem do následujícího roku, kdy jsou školy finančně podporovány na dva účely, a to na vybavení dětí a žáků digitálními učebními pomůckami a také na prevenci digitální propasti.
Investice reaguje na potřebu podpory vzdělávání žáků ohrožených školním neúspěchem v reakci na nemožnost realizace prezenční výuky ve školách během pandemie covid-19.
Cílem projektu je inovace počítačové učebny pro 2. stupeň. Toho bude docíleno pořízením moderního a efektivního vybavení pro výuku. Významně se zkvalitní podmínky pro poskytování odpovídající úrovně vzdělávání a vzniknou předpoklady pro motivaci žáků dále se věnovat moderním technologiím.
Projekt je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu je vybudování odborné platformy 42 center kolegiální podpory s kvalifikovanými pedagogickými pracovníky, kteří budou schopni efektivně sdílet a předávat své zkušenosti v oblasti podpory podnikavosti žáků základních škol.
Projekt Inovace počítačové učebny je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu je inovace počítačové učebny skrze pořízení moderního IT vybavení, které významně zkvalitní výuku informatiky a schopnosti žáků v práci s digitálními technologiemi. Vybavení pořizované v rámci projektu učiní výuku interaktivní, motivující a efektivní.
Mentorské vedení pro učitele, koučink pro ředitele škol, poradenské a konzultační služby přímo v krajích nebo nabídku dalšího vzdělávání pro pedagogické pracovníky i zástupce veřejné správy přináší vybraným školám projekt Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi (APIV B).
Registrační číslo: CZ.02.3.61/0.0/0.0/16_020/0004015
Projekt je realizován v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OPVVV), prioritní osa (PO) 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání.
Název a číslo výzvy: Výzva č. 02_16_020 pro individuální projekty systémové II v PO3
Typ projektu: Individuální projekt systémový
Doba realizace: 1. 4. 2017 – 31. 3. 2022
Předmětem projektu je inovace odborné učebny chemie pomocí pořízení moderního vybavení, kvalitního nábytku a relevantních úprav učebny, které významně zkvalitní výuku přírodních věd. Vybavení pořizované v rámci projektu učiní výuku interaktivní, motivující a efektivní.
Od 1.9.2019 do 31.8.2021 je naše instituce realizátorem projektu CZ.02.3.X/0.0/0.0/18_063/0015423 Šablony II OPVVV, který je spolufinancován Evropskou unií. Projekt je zaměřen na personální podporu, osobnostně profesní rozvoj pedagogů, společné vzdělávání dětí a žáků, podporu kurikulárních i rozvojových aktivit, aktivit rozvíjejících ICT, i na spolupráci s rodiči dětí a žáků. Celková výše podpory činí 1 192 115,- Kč.
Každodenní nabíjení mobilního telefonu, namáhavá chůze po schodech do vyššího patra domu či změření venkovní teploty pro výběr ideálního outfitu – pro mnohé všední rutina, za kterou se ovšem skrývají vzrušující fyzikální zákony. A přestože se tato pravidla fungování našeho světa mohou zdát někomu až příliš složitá, mají jednu nepopiratelnou výhodu. Platí pro všechny lidi stejně, nehledě na pohlaví, rasu či náboženské vyznání. Je tedy jedno, jestli nám červené jablko spadne na hlavu v Čechách či ve Španělsku. Boule bude vždy stejně velká. Ať chceme nebo ne, fyzika patří spolu se svými sestrami matematikou, biologií a chemií k velmi důležitým přírodním vědám, které formují náš současný způsob života. A právě proto se české školství začalo v posledních letech významným způsobem zajímat o úroveň přírodovědné gramotnosti žáků. Aktuálním trendem získávání vědomostí a dovedností v jednotlivých přírodních vědách je takzvaná badatelsky orientovaná výuka, v níž si žáci osvojují základ vědeckého myšlení. Díky němu si pak děti dokáží klást zvídavé otázky, mohou porozumět současným lidským znalostem a uvědomit si, jak věda formuje naše duševní, kulturní a materiální prostředí. A je naším milým potěšením oznámit, že ZŠ Blatenská s významným přispěním finančních prostředků především z fondů Evropské unie realizovala v několika posledních měsících významný projekt na kompletní rekonstrukci a modernizaci učebny fyziky. Od ledna roku 2019 tak může výuka fyziky probíhat dle současných nejpřísnějších standardů. Učebně vévodí moderní elektronická tabule Smart, každý žákovský stůl je vybaven monitorem s plně dotykovou obrazovkou a nedílnou součástí pracovny jsou didaktické sady Pasco s mnoha bezdrátovými senzory, mezi kterými dominují zejména pH metr, teploměr, siloměr, senzor polohy či vozítko osazené senzory kinetickými. Hodiny fyziky se tak do budoucna budou moci odehrávat s využitím kombinace názorných didaktických pomůcek a plně digitalizovaného prostředí, které je pro současné žáky zcela přirozené a intuitivní. Věříme, že se jedná o další významný krok, jenž v mladých lidech vzbudí lásku k sice náročným, ale nesmírně zajímavým přírodním vědám. A kdo ví, třeba právě do současných školních lavic v Horažďovicích usedá budoucí český Elon Musk. Fotografie zde. (Mgr. P. Curko)
Od 1. 9. 2011 se naše škola zapojila do projektu s názvem Učme nově s ICT, který je spolufinancován z fondů EU. Informaci o účasti v projektu najde každý návštěvník ihned u hlavního vchodu do školy. Při rodičovských schůzkák byly informace o vstupu do projektu i konkrétních aktivitách v rámci projektu poskytnuty rodičům. Při pořádání akcí v rámci projektu jsou vždy všichni účastníci seznámeni s tím, že se jedná o akci v rámci tohoto projektu. Několik ukázek použití nového vybavení, které bylo pořízeno v rámci projektu zde.
ZŠ a ZUŠ Horažďovice zpracovala v rámci šablony III/2 DUMy pro tyto oblasti:
Na základě požádání škola poskytne DUMy ostatním pedagogickým pracovníkům ze ZŠ v ČR.
Sada č. 1 - Český jazyk a literatura
Sada č. 2 - Matematika a její aplikace
Sada č. 3 - Člověk a jeho svět
Sada č. 4 - Český jazyk a literatura
Sada č. 5 - Matematika a její aplikace
Sada č. 6 - Člověk a jeho svět
Sada č. 7 - Český jazyk a literatura
Sada č. 8 - Matematika a její aplikace
Sada č. 9 - Člověk a jeho svět
Sada č. 10 - Zlomky
Sada č. 11 - Obvod
Sada č. 12 - Obsah
Sada č. 13 - Podstatná jména zde
Sada č. 14 - Slovní druhy
Sada č. 15 - Přídavná jména
Sada č. 16 - Česká republika
Sada č. 17 - Práce s textem
Sada č. 18 - Obsah
Sada č. 19 - Vyjmenovaná slova a slova příbuzná
Sada č. 20 - Přirozená čísla do 1 000
Sada č. 21 - Slovesa
Sada č. 22 - Přirozená čísla do 1 000 000
Sada č. 23 - Hudební výchova
Sada č. 24 - Ochrana člověka za mimořádných událostí
Sada č. 25 - ČJ - komplexní jazykový rozbor
Sada č. 26 - Dějepis - vývoj umění
Sada č. 27 - Zeměpis
Sada č. 28 - Dějepis
Sada č. 29 - Korekturní a doplňovací cvičení
Sada č. 30 - Práce s textem
Sada č. 31 - Dějepis
Sada č. 32 - Český jazyk - rozbor textu
Sada č. 33 - První pomoc
Sada č. 34 - Dějepis - regionální historie
Sada č. 35 - Matematika a její aplikace
Sada č. 36 - Anglický jazyk
Sada č. 37 - Hudební výchova
Sada č. 38 - Fyzika
Sada č. 39 - Chemie